Chocolade popcorn

Chocolade popcorn maken is echt veel gemakkelijker dan je denk. Tot een paar weken geleden had ik überhaupt nog nooit popcorn in een pan gemaakt. Als de Mr. en ik wel eens popcorn thuis maakten, dan was het uit zo’n zak uit de magnetron (yes, I know is het heel slecht…haha).

Ik moest voor een groep van 20 personen popcorn maken en toen kwam ik eigenlijk wel tot de conclusie dat ik het met die magnetron popcorn niet ging redden. We hadden een enorm soeppan in de keuken, dus daar kwam pinnen een mum van tijd een kilo popcorn uit. Zelf popcorn maken, check!

Dit is echt belangrijk

Wat echt belangrijk is in dit recept is dat je niet te weinig olijfolie gebruikt, want anders gaat de chocolade aan je pan aankoeken. Ik verklooide bij poging 1 bijna mijn Le creuset pan….. 

Anyhow, poging twee was een succes en boy oh boy deze #chocoladepopcorn is echt delicious. Maak een hele pan, eet een schaaltje en bewaar de rest in een afgesloten trommel voor de volgende dag. 

Bewaren op Pinterest

Je kan dit recept heel makkelijk opslaan op een van je borden op Pinterest, zodat je het op een later moment very easy terug kan vinden. Druk op de Pinterest button links bovenin de hoek van onderstaande foto. 

Op Pinterest vindt je trouwens nog meer heerlijke recepten en inspiratie voor leuke recepten om zelf te maken. Je kan ook mijn pagina volgen, zodat je altijd als eerste mijn nieuwste recepten te zien krijgt.

Wat heb je nodig? 4 porties

  • 50 gr pure chocolade
  • 200 gr popcorn mais
  • 3 eetlepels olijfolie

Hoe maak je dit?

  1. Verwarm chocolade, olie en popcorn korrels in een pan totdat de chocolade volledig gesmolten is. Doe dit op medium vuur. 
  2. Doe een deksel op de pan en laat de popcorn “poppen”.
  3. Het duur ongeveer 7 a 10 minuten voordat je chocolade popcorn klaar is. 
  4. Doe in een andere kom en enjoy!
chocolade popcorn

Per portie

  • 318 kcal
  • 5gr eiwitten
  • 13gr vetten
  • 43gr carbs

Misschien ook iets voor jou?

Wanneer je nog een beetje chocolade popcorn over hebt, dan kan deze deze heerlijke popcorn Rocky road maken. Allebei met chocolade en popcorn. Wat wil je nog meer?

Popcorn rocky road
Popcorn rocky road

Plaats een reactie