Vegetarische pasta pesto

Bij ons thuis eten we eigenlijk niet zo heel vaak vegetarisch. Nou ja, de Mr. eet eigenlijk nooit vegetarisch (tenzij het een tosti kaas is, haha). Laatst maakte ik een vegetarische “beef” wellington met linzen en die viel goed in de smaak. We gaan naar 1x in de week vega eten. Het heeft een paar jaar geduurd, maar we zijn er ;).

Make it vegan

In dit recept van pasta pesto heb ik vegan rode pesto gebruikt. Wanneer je dan ook nog de kookroom vervangt door een plantaardige variant, dan is je maaltijd helemaal vegan.

Groente erbij

Ok ok ok, er zitten wat weinig groente in dit gerecht en af en toe is dat helemaal niet erg toch? Vroeger aten wij thuis doperwten uit een potje met suiker erover en dat was ook groente, haha. Ik kan mij daar nu eigenlijk niks meer bij voorstellen… Dat ik suiker zou doen over gekookte doperwten? Is iemand daar ook mee opgegroeid?

Terug naar de groenten. Je kan natuurlijk van alles bij deze pasta pesto doen om je maaltijd een beetje te pimpen met iets wat gezondere ingrediënten. Denk aan:

  • Gebakken courgette en aubergine
  • Champignons
  • Wat lekker groene asperges of broccoli
  • Versie spinazie erdoor doet het ook goed.

Bewaren op Pinterest

Je kan dit recept heel makkelijk opslaan op een van je borden op Pinterest, zodat je het op een later moment very easy terug kan vinden. Druk op de Pinterest button links bovenin de hoek van onderstaande foto. 

Op Pinterest vindt je trouwens nog meer heerlijke recepten en inspiratie voor leuke recepten om zelf te maken. Je kan ook mijn pagina volgen, zodat je altijd als eerste mijn nieuwste recepten te zien krijgt.

pasta rode pesto

Wat heb je nodig? 3 a 4 porties pasta pesto

  • 250 gr ongekookte pasta
  • 250 ml kookroom 7% vet
  • 1 grote elp rode pesto 
  • 1 rode ui
  • 2 tenen knoflook
  • Handje walnoten
  • Handje cherry tomaatjes

Hoe maak je dit?

  1. Kook de pasta volgens de aanwijzingen op de verpakking. 
  2. In de tussentijd: snipper de ui en hak de knoflook fijn. Fruit deze aan in een pan in wat olijfolie.
  3. Voeg de walnoten, rode pesto en kookroom toe. Roer goed door elkaar.
  4. Vervolgens gaan de cherry tomaatjes erbij.
  5. Breng op smaak met peper en zout.
  6. Giet de pasta af en doe deze bij de saus in de pan en roer.
  7. Schep op een bord en maal er nog wat peper over.
  8. Finish met nog wat rode pesto. 
pasta rode pesto
pasta rode pesto

Per maaltijd

  • 505 kcal
  • 15gr eiwitten
  • 20gr vetten
  • 65gr carbs

Receptvideo

Naast mijn website heb ik ook nog een Instagram pagina. Daar maak ik korte receptvideo’s van een groot aantal van mijn receptjes. Zo ook van deze heerlijke pasta pesto. Wil je niks missen? Volg mij dan heel eenvoudig op Instagram op @dekeukenboef.

Misschien ook iets voor jou?

Naast deze pasta pesto met pesto uit een potje heb ik ook een heerlijk recept voor pesto die je heel gemakkelijk zelf kan maken. Check it out! Groene kruiden pesto.

Groene kruidenpesto

Plaats een reactie