Borrelplank gerookte zalm

I LOVE borrelplanken. Met hoofdletters I LOVE en in alle soorten en maten. Het liefste met lekker veel kaas en ook een beetje knapperige groente. Lekker veel verschillende soorten crackertjes, brood en smeerseltjes. En altijd minimaal 10 verschillende items.

Vandaag had ik bij de Sligro een hele gerookte zalmzijde gescoord en na een goddelijke pasta met zalm heb ik ook een borrelplank met zalm gemaakt en die was helemaal top. Borrelplank gerookte zalm it is!

Gerookte zalm invriezen

Omdat ik een hele gerookte zalmzijde had, en de Mr. en ik dat niet in een paar dagen opkrijgen, heb ik de zalm die ik over had ingevroren. Je kan dan ook heel gemakkelijk de zalm die je niet gebruikt of over hebt van he borrelplank gerookte zalm invriezen. Portioneer deze in diepvrieszakjes of ziplock zakjes en leg ze in de vriezer.

Bewaren op Pinterest

Je kan dit recept heel makkelijk opslaan op een van je borden op Pinterest, zodat je het op een later moment very easy terug kan vinden. Druk op de Pinterest button links bovenin de hoek van onderstaande foto. 

Op Pinterest vindt je trouwens nog meer heerlijke recepten en inspiratie voor leuke recepten om zelf te maken. Je kan ook mijn pagina volgen, zodat je altijd als eerste mijn nieuwste recepten te zien krijgt.

borrelplank gerookte zalm

Wat heb je nodig? 1 borrelplank gerookte zalm

  • gerookte zalm
  • 100 gram roomkaas
  • 1 flinke theelepel mierikswortel
  • kappertjes
  • rode ui
  • melba toastjes
  • roggebrood
  • citroenschijfjes
  • plakjes komkommer

Hoe maak je dit?

  1. Meng de roomkaas en mierikswortel en doe deze in een bakje.

  2. Snijd de rode ui in zo dun mogelijke halve ringetjes en de komkommer in plakjes.

  3. Pak een grote plank of het grootste bord dat je in huis hebt. Leg als eerste de gerookte zalm op het bord en probeer deze een beetje luchtig op de plank te leggen.

  4. Leg alle overige ingrediënten naast en om de zalm heen.

  5. Strooi eventueel nog wat verse gemalen zwarte peper over de gerookte zalm.

borrelplank gerookte zalm
borrelplank gerookte zalm

Variaties

Je kan natuurlijk eindeloos variëren of extra ingrediënten op je borrelplank gerookte zalm erbij leggen. Denk bevoordeeld aan:

  • Hollandse garnaaltjes
  • augurkjes
  • bieslook
  • paling
  • gerookte makreelsalade
  • cocktailsaus
  • plakjes avocado

De Keukenboef op social media

* Volg je mij  al op Instagram en Facebook? Dagelijks post ik nieuwe recepten, weetjes en lijstjes.

* De Keukenboef vindt je ook op Pinterest. Kan je al je favourite gerechten en recepten opslaan, zodat je deze makkelijk terug kan vinden.

Misschien ook iets voor jou?

Als je een fan bent van het maken van borrelplanken, dan vind je deze plank met burrata en vijgen wellicht ook lekker. Ik maakte deze ooit een keer als een voorgerecht. Kunnen je gasten lekker delen.

burrata met vijgen

Plaats een reactie